اسید تراپی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟
اسید تراپی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

با شنیدن کلمه اسید یاد چه چیزی می‌افتید؟ شوینده‌های سرویس بهداشتی و لوله‌ بازکن؟ مواد شیمیایی خطرناکی که پوست را می‌سوزاند؟ لوله‌های آزمایشگاه؟ اسیدها می‌توانند همه این موارد باشند اما زمانی که در غلظت مناسب مورد استفاده قرار بگیرند، از بهترین دوستان پوست هستند. در ادامه با بلاگ اسید تراپی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟ همراه ما باشید. 🌹🌹


به همین دلیل این روزها اسید تراپی از تکنیک‌های محبوب زیبایی است و نقش مهمی را در بازسازی و جوانسازی پوست ایفا می‌کند.


ممکن است کلمه “اسید”برای شما تصاویری از حباب لوله های آزمایش و فکر سوختگی شیمیایی ترسناک را در ذهن تجسم کند. اما هنگامی که در غلظت های مناسب استفاده می شود، اسیدها در واقع برخی از مفیدترین مواد موجود در مراقبت از پوست می شوند و همچنین می‌تواند چین و چروک، لکه‌های پیری، جای زخم و رنگ ناهموار پوست را کاهش دهد. اسید درمانی معجزه‌ای است که برای مبارزه با آکنه استفاده می‌شود.


اسید تراپی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

اسید تراپی چیست؟

اسیدتراپی پوست روشی است که در آن به مراقبت از پوست پرداخته می شود و درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند: آکنه، لکه و چین و چروک ها در این روش امکان پذیر است. در این روش لایه برداری پوست انجام می شود و سلول های مرده سطح پوست برطرف می شوند که در نهایت جوانسازی پوست انجام می گردد.با استفاده از این روش درمانی مواد مغذی به پوست جذب می شوند و پوست احیا می شود.


اسیدها یکی از مفیدترین مواد طبیعی برای سلامت و زیبایی پوست محسوب می‌شوند که کاربرد وسیعی در صنعت پوست، مو و زیبایی دارند. پزشکان از انواع اسیدها استفاده می‌کنند تا با لایه‌برداری، آب‌رسانی، پاکسازی و جوانسازی پوست، آن را زیبا، شاداب و درخشان‌تر کنند.


اسید تراپی به همین تکنیک گفته می‌شود و در تعریفی ساده به معنای استفاده از اسید برای مراقبت از پوست است. از اسید تراپی برای درمان آکنه، اسکار، جای جوش، رفع تیرگی‌های پوست، جوانسازی، آب‌رسانی و حتی بهبود چین و چروک استفاده می‌شود.


اسید تراپی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

فواید استفاده از اسید تراپی برای پوست

  • لایه برداری پوست
  • تمیز نگه داشتن منافذ
  • کاهش آکنه
  • درمان جای جوش
  • درمان ملاسما
  • درمان لکه های کهن سالی
  • ضد سالخوردگی و کاهش خطوط ریز
  • روشن شدن پوست

با انواع اسیدهای مورد استفاده در اسید تراپی آشنا شوید:

حالا که دانستید اسید تراپی چیست، بد نیست که با اسیدهای مورد استفاده در مراقبت از پوست و کاربرد آن‌ها هم آشنا شوید. در ادامه با انواع اسید به تفکیک کاربرد آشنا خواهید شد:


از بین بردن آکنه

سالیسیلیک اسید معروف‌ترین و بهترین اسیدی است که برای از بین بردن آکنه صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسید توانایی بالایی در لایه‌برداری از پوست و شفاف‌سازی آن دارد و به همین دلیل از بزرگ شدن منافذ جلوگیری می‌کند. کافیست نگاهی به محصولات مراقبت از پوستتان بیندازید و ترکیبات آن را بخوانید. اکثر محصولات مراقبت از پوست‌های دارای آکنه، حاوی درصد کمی سالیسیلیک اسید است که معمولا بین 0.5 تا 2 درصد غلظت دارد.


سالیسیلیک اسید همچنین در غلظت‌های بالاتر به‌عنوان لایه‌بردار قدرتمند برای درمان آکنه، اسکار آکنه، ملاسما، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و لکه‌های پیری در کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


لایه برداری و بستن منافذ پوست

اسید ماندلیک هم مانند گلیکولیک اسید از خانواده آلفا هیدروکسی اسید است و از بام تلخ به دست می‌آید. این اسید به خاطر خاصیت لایه‌برداری، ضدجوش و همچنین یکدست کردن رنگدانه‌های پوست در اسیدتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


البته اسید ماندلیک ساختار مولکولی بزرگتری نسبت به گلیکولیک اسید دارد و در عمق پوست نفوذ نمی‌کند؛ به همین دلیل کمتر از گلیکولیک اسید پوست را تحریک می‌کند و بسیاری از متخصصین ترجیح می‌دهند که از آن در لایه‌برداری استفاده کنند.


روشن شدن پوست

کوجیک اسید قهرمان روشن‌کنندگی پوست است و به‌صورت گسترده در اسیدتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده از تخمیر برنج به دست می آید و در کشورهای شرق آسیا محبوبیت زیادی دارد.


از کوچیک اسید در پاک‌کننده‌ها و سرم‌های روشن کننده با غلظت 1 تا 4 درصد پیدا می‌شود. البته درنظر داشته باشید که این اسید بسیار تحریک‌کننده است و ممکن است با هر پوستی سازگار نباشد.


جوانسازی پوست

گلیکولیک اسید نوعی از اسیدهای آلفا هیدروکسی است که در مراقبت از پوست استفاده می‌شود. این اسید از نیشکر به دست می‌آید و مولکول‌های آن کوچکترین سایز را در خانواده آلفا هیدروکسی اسیدها دارند. به همین دلیل به سادگی وارد پوست می‌شود و تاثیر قدرتمندی هم بر جا می‌گذارد.


گلیکولیک اسید عامل فوق‌العاده‌ای در جوانسازی پوست و معکوس کردن روند پیری محسوب می‌شود. از گلیکولیک اسید برای لایه‌برداری از پوست، کاهش خطوط ریز، جلوگیری از بروز آکنه، محو شدن لکه‌های تیره، افزایش ضخامت پوست و یکدست کردن بافت و رنگ پوست استفاده می‌شود. به همین دلیل احتمالا این اسید را هم در ترکیبات اولیه بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست پیدا کنید.


ضد پیری

اسکوربیک اسید که رایج‌ترین شکل آن ویتامین C است، یکی دیگر از اسیدهای محبوب محسوب می‌شود که به‌‌صورت گسترده در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.این اسید می‌تواند جایگزین مناسبی برای هیدروکینون در درمان ملاسما باشد.


البته درنظر داشته باشید که اسکوربیک اسید در ترکیب با آب و اکسیژن بسیار ناپایدار می‌شود و ممکن است در شکل منیزیم آسکوربیل فسفات یا تترا ایزوپالمینتول در فرمولاسیون محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار بگیرد.


سایر اسیدهای اسیدتراپی

اسیدهای کمتر محبوبی وجود دارند که می‌توانند در اسیدتراپی مورد استفاده قرار بگیرند. ممکن است در فرمولاسیون بخشی از محصولات مراقبتی به مواد دیگری بربخورید که هرکدام کارایی خاص خود را دارند.


نکات احتیاطی در مصرف اسیدها برای پوست

هنگام استفاده از اسیدها در روتین مراقبت پوست خود حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  • اسیدها را با یکدیگر مخلوط نکنید
  • اسید سالیسیلیک را همزمان با هیچ اسید دیگری استفاده نکنید. هنگام مخلوط شدن ممکن است سوزش شدید پوست ایجاد شود.
  • از اسید سالیسیلیک با محصولاتی که حاوی نیاسینامید هستند خودداری کنید.
  • از اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک در ترکیب با اسید اسکوربیک (ویتامین C) استفاده نکنید. این باعث می شود که فواید اسید اسکوربیک حتی قبل از شروع به کار از بین برود.
  • از استفاده از AHA ها با رتینول خودداری کنید.
  • قبل از استفاده تست پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید حساسیتی به آن ها ندارید.

سخن پایانی ژاوین :

با اسید ها و فواید آن بر روی پوست صورت و همچنین اهمیت اسید در محصولات پوستی خود آشنا شدید حال فروشگاه ژاوین درصدد معرفی بهترین و با کیفیت ترین محصول برای مراقبت از پوست شماست . تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید.


برای دیدن نمونه محصولات ما در بخش اسید تراپی کلیک کنید.


ژاوین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]