بهترین پاک کننده صورت برای انواع پوست
بهترین پاک کننده صورت برای انواع پوست

احتمالا شما هم موافق هستید که بعد از گذراندن روزی طولانی و پر از تنش، هیچ چیز به اندازه پاکسازی پوست نمی‌تواند به سرحال شدن‌مان کمک کند. در بلاگ بهترین پاک کننده صورت برای انواع پوست کمک می کنیم تا انتخابی مناسب برای پاکسازی و پاک کنندگی پوست داشته باشین ✔💖💖


از بین بردن آلودگی‌های سطحی، ذرات عرق و مواد آرایشی به پوست اجازه تنفس می‌دهد و باعث افزایش قدرت ترمیم و تکثیر سلول‌های پوستی می‌شود. به علاوه، پاکسازی اصولی پوست، زمینه را برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی پوست نیز فراهم می‌کند.


همانطور که همه ما خوب می دانیم که پوست ما نیاز به تمیز کننده و پاک کننده مناسب دارد. و باید بهترین پاک کننده صورت را انتخاب کنبم. زیراکه پوست صورت در معرض دود و آلاینده های مختلف موجود در محیط زندگی قرار دارد و از طرفی استفاده از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی که اغلب در بازار ایران تقلبی و غیر استاندارد هستند احتمال آسیب به پوست صورت را بیشتر می کند.


برای دیدن تنوع بی نظیر شوینده و پاک کننده های موجود در فروشگاه ژاوین کلیک کنید.


بهترین پاک کننده صورت برای انواع پوست

اغلب ما صورت خود را با آب و شوینده های موجود در بازار می شوییم و باید گفت که این شستشو در بسیاری از موارد کافی نیست و آلودگی های ریزی که بر روی پوست ما نشسته است را پاک نمی کند. از طرف دیگر، به دلیل استفاده از صابون های قلیایی با pH بیش از ۷ باعث می شود که چربی طبیعی پوست برای ساعتها حذف شود.


بنابراین مراقبت روزانه از سلامت پوست قبل و بعد از آرایش و حتی در خانه بعد از استفاده از مواد شوینده مختلف بسیار توصیه می شود، تا به مرور زمان دچار پیری زود رس و از بین رفتن پوست نشویم. در اینجا نباید نقش پاک کننده های خوب و موثر را فراموش کرد که به آنها تونر نیز می گویند.  تونر ها چربی اضافی و آلودگی‌های مختلف را از روی پوست پاک می‌کنند و رطوبت از دست رفته آن را جبران و مانع خشک و پیر شدن پوست می‌شوند.


همه ما از تاثیر پوست صاف و شفاف بر زیبایی و جذابیت خود باخبریم. همچنین می‌دانیم که برای داشتن چنین پوستی باید مرتبا از آن مراقبت کنیم.


یکی از مهم‌ترین اصول مراقبت از پوست، پاک کردن آرایش صورت به روش درست و با محصولات مناسب است ؛ محصولاتی که این روزها پا به پای افزایش تنوع لوازم آرایشی، متنوع شده‌اند و هر کدام کارایی خاص خود را دارند. تنوع این محصولات به این دلیل است که شستن و پاک کردن صورت هم قواعد خاص خودش را دارد و به همان سادگی استفاده از آب و صابون و شامپو بچه نیست. 


بهترین پاک کننده صورت برای انواع پوست

چرا باید از پاک کننده‌های صورت استفاده کنیم؟

پاکسازی، اولین و مهم‌ترین بخش هر روتین مراقبتی ساده است. اما نکته مهمی که برای شروع پاکسازی وجود دارد، انتخاب شوینده مناسب است. برای درک اهمیت این موضوع، بهتر است در نظر داشته باشید که نوع شوینده‌ مورد استفاده شما، تاثیر بسیاری بر سلامت و زیبایی پوستتان دارد.


برخلاف تصور بسیاری از ما، نقش پاک کننده‌های پوست، بسیار فراتر از پاکسازی و تمیز کردن آلودگی‌های پوستی است. شوینده‌ها، به شرطی که درست انتخاب شوند و به نحو صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند مزایای بسیاری برای سلامت و زیبایی پوست شما داشته باشند :


  • با پاکسازی عمقی منافذ پوست، از مسدودیت منافذ و اختلال در تنفس سلولی جلوگیری می‌نمایند.
  • آب و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و پوستتان را از کم آبی و دهیدراتاسیون نجات می‌دهند.
  •  سبوم اضافی را از بین می‌برند و با کنترل فعالیت غدد سباسه، مانع از ایجاد آکنه‌های جدید می‌شوند.
  • بستر مناسبی برای افزایش قدرت عمل دیگر محصولات بهداشتی پوست مانند: سرم، ماسک، روغن تقویت کننده و … فراهم می‌کنند.

بهترین پاک کننده صورت برای انواع پوست

انتخاب پاک کننده صورت مناسب

هدف اولیه پاکسازی، از بین بردن باقی مانده لوازم آرایشی، آلودگی و چربی اضافی پوست است. نکته مهمی که در انتخاب و خریداری پاک کننده‌های پوست باید به آن توجه شود،  جنس پوست هر فرد است. شوینده‌های پوست در انواع مختلفی تولید می‌شوند و تنوع بسیار گسترده‌ای دارند. تفاوت عمده این شوینده‌ها در قدرت پاکسازی و بافت آنها است و هر کدام از آنها مناسب با نیازهای مختلف انواع پوست فرموله شده‌اند.


فرمولاسیون ایده آل پاک کننده پوست صورت، برای هر فرد با توجه به جنس پوست، شرایط محیطی، نوسانات هورمونی و … متفاوت است. با این وجود، هنگام انتخاب شوینده مناسب، ممکن است با گستره وسیعی از انواع محصولات روبرو شوید. اما اگر با جنس پوست و نیازهای اساسی  آن آشنا باشید، بهتر می‌توانید، پاک کننده مناسب را انتخاب نمایید.



آشنایی با یکسری اصول کلی درباره انواع پوست و نیازهای اختصاصی هرکدام از آنها، می‌تواند در تصمیم‌گیری صحیح به شما کمک کند :


پوست معمولی :


این مدل پوست با مشکلاتی مانند خشکی بیش از حد یا تولید سبوم اضافی روبرو نمی‌شود. افرادی که پوست معمولی دارند، به طور عمده معضلاتی مانند منافذ باز، حساسیت و آکنه را تجربه نمی‌کنند.


پوست های چرب :


اگر جنس پوست‌ شما از نوع چرب است حساسیت بیشتری در خرید پاک کننده صورت به خرج دهید در غیر این صورت با کوچک‌ ترین اشتباه جوش‌ ها یکی پس از دیگری روی صورت‌ تان پدیدار خواهند شد.


پاک کننده مناسب پوست شما باید فاقد چربی، الکل و منتول باشد و با کاهش منافذ باز پوست، پوست شما را به  نرم و لطیف می کند.غدد سباسه پوست چرب، فعالیت بیش از اندازه‌ای دارند و سبوم زیادی تولید می‌کنند. به همین خاطر است که پوست‌های چرب با معضلاتی مانند منافذ باز و بزرگ، جوش سرسیاه و زیر پوستی و براقیت بیش از حد مواجه می‌شوند.


همه ما به خوبی می دانیم که سبوم برای حفظ سلامت پوست حیاتی است و حتی بهترین شوینده پوست چرب نیز نباید به طور کامل آن را از بین ببرد. سبوم یک ماده مومی و روغنی شکل است که پوست را آبرسانی می کند و از آن محافظت می نماید؛ اما زمانی که غدد چربی موجود در پوست، سبوم زیادی تولید کنند، این ماده اضافی می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و بروز آکنه شود.



همان طور که غدد در داخل منافذ سبوم تولید می کنند، سلول های جدید پوست نیز دائما در حال رشد هستند و لایه های بیرونی آن در حال ریختن هستند. اگر این سلول های مرده به درستی دفع نشوند سبوم که ماده چسبنده ای است آن ها را کنار هم نگه می دارد و منافذ پوست با این ترکیب مضر مسدود می شوند.



گاهی اوقات این امر منجر به عفونت و التهاب می شود و به صورت برآمدگی هایی که به آن ها آکنه و یا جوش گفته می شود، بروز می کند.


پوست خشک


زمانی که پوست شما قادر به تولید مقدار کافی چربی طبیعی نیست و نمی‌تواند آب و رطوبت مورد نیاز سلول‌ها را تامین نماید، به عنوان پوست خشک تلقی می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند، ممکن است با مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن، چین و چروک قابل مشاهده، افزایش حساسیت و التهاب روبرو شوند.


 برای این جنس پوست به خاطر حساسیت و واکنش‌ های نامناسبی که از خود نشان می‌دهد باید از پاک کنند های فاقد عطر و الکل استفاده کرد و پاک کننده باید دارای مرطوب کننده با خاصیت التیام‌ بخش و ضد‌ التهاب با عصاره‌های خنک‌ کننده باشد. چون در صورت بروز خشکی، پوست به سرعت قرمز و پوسته‌ پوسته خواهد شد.


در این مقاله به بررسی انواع پوست پرداختیم و دانستیم باید برای هر نوع پوست محصول متناسب با همان پوست انتخاب و استفاده شود تا به بهترین شکل نتیجه مطلوب را دریافت کنیم شناخت اینکه پوست ما از کدام نوع است بهتر و دقیق تر می توان محصول متناسب را تهیه کرد تا شادابی و جوانی پوست ما تضمین شود ژاوین مثل همیشه در صدد معرفی بهترین محصول برای مشتری ها خود است پس با ما همراه باشید تا از زیبایی و جوانی پوست شما مراقبت کنیم.


جهت مشاهده همه محصولات تخصصی موجود درفروشگاه ژاوین کلیک کنید.


برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]