بهترین کرم مو خارجی برای انواع مو
بهترین کرم مو خارجی برای انواع مو

قبل از پرداختن به جزئیات بهترین کرم مو خارجی برای انواع مو ، بهتره بدونیم کرم مو چیست ؟

کرم مو محصولی نرم و سبک است که ایستایی و فرم مو را حفظ می‌کند و درخشش و برق خاصی به آن می‌دهد. کرم مو در واقع نوعی حالت‌دهنده است و تفاوت اصلی آن با سایر حالت‌دهنده‌ها در این است که میزان نگهداری حالت مو در این محصول کمتر است و بر خلاف دیگر محصولات مو خاصیت ترمیم‌کنندگی هم دارد.

بعد از استفاده، مو چرب یا سفت نمی‌شود و برای همه مدل مو از جمله فر، صاف، نازک، ضخیم، معمولی و زبر مناسب است. معمولا کرم‌های مو حاوی روغن زیتون و اسید‌های آمینه هستند که با پوشاندن سطح مو، به شما کمک می‌کند در برابر اشعه‌های مضر آفتاب از مو‌هایتان محافظت کنید.

از طرفی کرم‌‌های مو آب‌رسان و جاذب رطوبت بوده و لطافتی چشم‌گیر و موثر برای مو‌های زبر و خشک به ارمغان می‌آورند. در هنگام استفاده از کرم مو مواظب باشید تا با پوست سر برخورد نکند چرا که با بستن منافذ پوست، راه عبور اکسیژن را مسدود می‌کند و منجر به ریزش مو می‌شود.

بهترین کرم مو خارجی برای انواع مو

مراقبت از پوست و موی سر و در کل مراقبت از کل بدن از مواردی است که باید بسیار به آن توجه شود. خوشبختانه جوان‌ها و نوجوان‌ها این روزها خیلی به خودشان می‌رسند و دوست دارند زیبا بنظر برسند. این کارِ آن‌ها کاملا قابل تحسین است زیرا آن‌ها خودشان را دوست دارند و برای خود ارزش قائل هستند؛ اما سوالی که باید به آن توجه بسیاری داشته باشند و از خود بپرسند این است که آیا استفاده از کرم مو برای موی آن‌ها مناسب است یا خیر؟

همچنین کرم‌ مو انواع و مدل‌های مختلفی دارد؛ ممکن است یک کرم موی مرغوب و با کیفیت در عین حال مناسب موی یک فرد و نابود کننده‌ی موی فرد دیگری باشد. از این رو توصیه می‌کنیم ابتدا جنس موی خود را به‌خوبی بشناسید و متوجه شوید چه ویژگی‌هایی دارد، سپس به تهیه‌ی کرم موی مورد نظر بپردازید. 

خواص کرم مو : کرم مو ترمیم کننده‌ای فوق‌العاده است که همانند کرم‌های مرطوب‌کننده‌ی پوست است. مواد مغذی‌ای که در کرم‌ موها وجود دارد، باعث خوش حالت‌تر شدن، زیباتر شدن و درخشان‌تر شدن موهای شما می‌شود. کرم موها ترمیم کننده‌ای هستند که دیگر نیاز نیست بعد از استفاده کردن، شسته شوند. استفاده از کرم مو در طولانی مدت، می‌تواند موهای خشک و آسیب دیده‌ی شما را پر از لطافت و شادابی کند.

کرم‌ ها و ماسک ‌های مو فواید مشابهی دارند، زیرا هر دو برای تغذیه و مرطوب کردن مو طراحی شده‌ اند و به حفظ آن ‌ها کمک می‌ کنند. با این حال، از آنجایی که کرم‌ های مو می ‌توانند در مو باقی بمانند، به صاف کردن پایه ‌ها و جلوگیری از ثابت ماندن آن در طول فرآیند حالت دادن یا در طول روز کمک می ‌کنند. مخصوصاً هنگام مراقبت از موهای خود در فصل زمستان – چیزی که همه ما هرازگاهی به آن نیاز داریم.

بهترین کرم مو خارجی برای انواع مو

آنها همچنین می توانند کیفیت موهای مجعد طبیعی را افزایش دهند و کمک کنند تا آن حلقه ها درخشان و پر به نظر برسند. کرم ‌های مو فاقد پلیمرهای حالت دهنده هستند، بنابراین مانند موم و ژل مو خاصیت سفت ‌کنندگی ندارند. با این حال می ‌توانند به مبارزه با موخوره، مدیریت مو و جلوگیری از استاتیک شدن آن کمک کنند، و آن را نرم و ابریشمی نگه می ‌دارند.

یکی از مهمترین مزایای کرم مو این است که تار‌های سرگردان مو را کنترل کرده و مو‌های موخوره دار را نرم می‌کند. در واقع این محصول مو‌های شما را بدون سنگین کردن یا چرب کردن صاف می‌کند. بنابراین این محصول برای ایجاد درخشندگی و نرم کردن مو‌های مجعد، موج دار و ضخیم‌ ایده‌آل است.

به طور خلاصه، فواید کرم مو عبارتند از :

  • درخشان و نرم کردن مو‌ها
  • نرم کردن موخوره‌های نامرتب مو‌ها
  • صاف کردن مو‌ها
  • رفع وز مو‌ها
  • ترک کردن مو‌های ضخیم، مجعد و فر

موهای معمولی

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما موی معمولی و نرمال به عنوان “موهای ریلکس” تعریف شده است. این بدان معناست که مو در حالت طبیعی خود قرار دارد. برخی از خانم ها، موی طبیعی فر، موی ضخیم یا درشتی دارند. فرهای مختلفی در موی طبیعی وجود دارد.

ممکن است شما عاشق داشتن موی طبیعی باشید، اما از مراقبت از آن بیزارید. از طرف دیگر، شما ممکن است عاشق مراقبت و حالت دادن به موهای خود باشید، اما از بافت طبیعی، ظاهر و احساس آن بیزارید. حقیقت این است که شما می توانید موی طبیعی خود را دوست داشته باشید و به راحتی از آنها مراقبت کنید.

موی معمولی و نرمال توسط روغن های طبیعی پوست سر شما تنظیم می شود، در نتیجه موهای شما براق و سالم به نظر می رسند. موی معمولی و نرمال به راحتی کنترل می شوند، نرم هستند و در بسیاری از این مدل مو کمتر موی موج دار دیده می شود.

افرادی که موی معمولی و نرمال دارند، معمولاً وقت کمتری برای محافظت از نیاز دارند. با این حال باید بدانید، موی طبیعی و نرمال کاملاً انعطاف پذیر نیست و برای حفظ ظاهری موی سالم هنوز به مراقبت مناسب نیاز دارند.

موهای خشک و شکننده

موهای شما ممکن است فشار و آسیب های زیادی را متحمل شوند، گرما و مواد شیمیایی تنها برخی از پارامترهای مخربی هستند که موها به صورت مداوم در مجاورت آن ها قرار دارند. بنابراین، بروز نشانه های آسیب به مرور زمان چندان دور از ذهن نیست.

موهای خشک و شکننده معمولا علایمی همچون خشکی، تیرگی، شاخه شاخه شدن و وز کردن را از خود نشان می‌دهند.اگر موهای شما نشانه هایی از یک آسیب را نشان می دهند، نباید آن را نادیده بگیرید. ریزش بیش از حد موها در برس شانه یا روی بالش صبح ها به هنگام بیدار شدن از خواب، می تواند نتیجه نازک شدن و شکستگی آن‌ها باشد.

بهترین کرم مو خارجی برای انواع مو

موهای چرب

از بین همه نگرانی‌های رایج در مورد مو، موهای چرب یکی از ناامیدکننده‌ترین موارد می‌باشد. بااینکه محصولات بسیار متنوعی برای موهای وز ده، موهای نازک و کم‌پشت و عوارض مختلف موها تولیدشده است اما افراد دارای موی چرب هنوز هم بسیار درگیر این موضوع هستند. بخصوص اگر فردی دارای موهای لخت و چرب باشد بیشتر اذیت می‌شود.

در اطراف فولیکول‌های مو غددی وجود دارد که به نام غدد سباسه معروف هستند. کار این غدد تولید یک نوع چربی به نام سبوم است. سبوم تولید شده توسط این غدد به مجرای فولیکول مو ریخته می شود. این امر باعث نرمی و لطافت ساقه‌ی مو می‌شود.

همچنین در پوست باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. در واقع به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند. بنابراین سبوم یا چربی مو ماده مضری نیست و برعکس باعث نرمی و لطافت مو خواهد شد.

در این مقاله با اینکه کرم مو چیست؟و انواع نوع مو آشنا شدیم حال اینکه بخواهید از چه نوع کرم مویی برای مراقبت از موی خود استفاده کنید را به ژاوین بسپارید .ژاوین اینجاست تا مثل همیشه بهترین محصولات را برای مراقبت از پوست و موی شما معرفی کند پس دیگران نگران موهای خشک و وز و چرب خود نباشید با ما همراه شوید تا بهترین ها را برایتان به ارمغان بیاوریم.

جهت مشاهده سایر محصولات مرتبط با مو کلیک کنید.

ژاوین
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]