معرفی و خرید بهترین اسید AHA برای اسید تراپی پوست
معرفی و خرید بهترین اسید AHA برای اسید تراپی پوست

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که راه‌های مختلف را برای جوانی و زیبایی پوستتان امتحان می‌کنید، در این مقاله با ما همراه شوید تا به شما بگوییم اسیدتراپی پوست چیست؟ و چه نقشی در زیبایی و سلامت پوست ایفا می‌کند؟ در بلاگ معرفی و خرید بهترین اسید AHA برای اسید تراپی پوست به بررسی ریزترین جزئیات این اسید می پردازیم.


کلمه اسید همیشه برایمان بار منفی داشته و ما را به یاد لوله‌های جوشان آزمایشگاه‌ها یا سوختگی‌های پوستی می‌اندازد. اما همین ماده خطرناک اگر در دوز و مقدار مناسبی استفاده شود، می‌تواند به یکی از مفیدترین مواد برای سلامت پوست و زیبایی آن تبدیل شود.


معرفی و خرید بهترین اسید AHA برای اسید تراپی پوست

کلیک کن و بهترین محصولات اسیدتراپی فروشگاه ژاوین رو ببین 😍✔

در سال‌های اخیر مقوله‌ای به نام اسیدتراپی وارد حوزه زیبایی و مراقبت از پوست شده و طرفداران بسیاری دارد. اسیدها با غلظت مناسب، مواد معجزه آسایی هستند که برای مبارزه با آکنه، چین و چروک، لکه‌های پیری، جای زخم و از بین بردن دو رنگی پوست استفاده می شوند.اما اسیدتراپی چیست؟ و چگونه باعث زیبایی پوست ما خواهد شد؟


اسید تراپی چیست؟

در پاسخ به اسید تراپی پوست چیست؟ می‌توان گفت اسید تراپی روشی به مراتب ارزان‌تر و در دسترس‌تر نسبت به راه‌های دیگر برای مراقبت از پوست و درمان انواع مشکلات پوستی به شمار می‌رود.


اسیدها در دسته مواد شیمیایی قرار می‌گیرند و با استفاده از درصد مناسبی از آن‌ها در محلول‌ها و کرم‌های لایه‌بردار پوست، می‌توان سلول‌های مرده پوست را از سطح پوست پاک کرد. این کار به جذب بهتر ویتامین‌ها و مواد آبرسان موجود در کرم‌های زیبایی کمک شایانی خواهد کرد.


معرفی و خرید بهترین اسید AHA برای اسید تراپی پوست

آلفا هیدروکسی اسید برای پوست

آلفا هیدروکسی اسید ها به اختصار AHA ، گروهی از اسیدهای گیاهی و جانوری هستند که در طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارند. انواع آ اچ آ اغلب در درمان مشکلات پوستی همچون خشکی پوست، پیری پوست و آکنه استفاده می‌شوند.


در این مقاله قصد داریم رایج‌ترین آلفا هیدروکسی اسیدها در محصولات آرایشی و مراقبتی یعنی اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک را معرفی کنیم و با خواص، نحوه عملکرد و روش استفاده از آن‌ها آشنا شویم.


انواع آلفاهیدروکسی اسید ها AHA

  • اسید لاکتیک (که در شیر ترش و آب گوجه‌فرنگی یافت می‌شود)
  • اسید سیتریک (که در مرکبات یافت می‌شود)
  • اسید گلیکولیک (که در نیشکر یافت می‌شود)
  • اسید تارتاریک (که در انگور یافت می‌شود) و موارد دیگر
  • اسید مالیک (که در سیب یافت می‌شود)

آلفا هیدروکسی اسیدها چگونه کار می‌کنند؟

محصولات دارای آلفا هیدروکسی اسید موجب لایه‌برداری یا پوسته‌ریزی سطح بیرونی پوست می‌شوند. میزان لایه‌برداری به نوع و غلظت آلفا هیدروکسی اسید، pH آن و سایر ترکیبات موجود در محصول بستگی دارد.آلفا هیدروکسی اسیدها همچنین می‌توانند با افزایش ضخامت لایه‌های زیرین پوست، باعث سفت‌شدن پوست شوند.


فوائد AHA برای پوست چیست؟

آلفا هیدروکسی اسیدها می‌توانند در برطرف کردن مشکلات پوستی زیر تأثیرگذار باشند:


جای جوش

جوش ها مزاحم ترین و زشت ترین آثار روی پوست هستند که بسیار آزاردهنده میباشند به همین دلیل استعمال آلفا هیدروکسی اسید روی پوست در قالب لایه‌بردار یا لوسیون می‌تواند ظاهر جای جوش را بهبود بخشد.


آکنه

استعمال لوسیون، لایه‌بردار یا کرم صورت حاوی آ اچ آ نشانه‌های آکنه در نوجوانان و بزرگسالان را کاهش می‌دهد.


پیری پوست

استعمال آلفا هیدروکسی اسید در قالب لوسیون، کرم، محلول، یا لایه‌بردار پوست می‌تواند چین و چروک و برخی از نشانه‌های دیگر بالا رفتن سن یا آسیب ناشی از نور خورشید را کاهش دهد.


خشکی پوست

استفاده از لوسیون یا کرم حاوی AHA می‌تواند وضعیت پوست خشک را بهبود بخشد.


جریان بهتر خون

کرم‌های آ.اچ.آ دارای خصوصیات ضدالتهابی هم هستند که باعث می‌شود خون در پوست شما بهتر و راحت‌تر جریان پیدا کند. گردش بهتر خون در پوست، به سلول‌ها کمک می‌کند که مواد مغذی مورد نیاز خود را بهتر تأمین کنند و در نتیجه رنگ‌ پریدگی و تیرگی پوست صورت شما از بین برود.


تولید رنگ‌ دانه برای پوست

یکی دیگر از اثرات دوران پیری و بالارفتن سن، تغیر رنگ پوست صورت است که لک‌های قهوه‌ای بر روی پوست نمایان می‌شوند. این تغیر رنگ بیشتر به‌ خاطر قرارگرفتن در معرض نور خورشید، ملاسما و اسکارهای جوش و آکنه به وجود می‌آیند.کرم لایه بردار آ اچ آ تغییرات موجود در سلول‌های پوستی را تحریک کرده و باعث می‌شود رنگ‌دانه‌های پوستی در سلول‌ها تولید شوند و از این تغیر رنگ جلوگیری شود.


نحوه استفاده از کرم لایه بردار پوست AHA

همان‌طور که گفتیم؛ کرم آ اچ آ به‌عنوان کرم لایه‌بردار قوی برای لک صورت و بهترین کرم لایه بردار و روشن‌کننده به‌ حساب می‌آید. برای اینکه این میزان از تأثیرگذاری را بر صورت شما به‌ جای بگذارد؛ باید هنگام استفاده از آن اجازه دهید که چند دقیقه بر روی صورت و ناحیه استفاده شده بماند و بعد آن را بشویید.


همچنین برای استفاده از کرم لایه‌بردار پوست، باید اصولی و با برنامه از آن استفاده کرد. توصیه ما به شما این است که به طور آهسته و کم‌کم از آن استفاده کنید تا پوست شما به مواد موجود در کرم لایه بردار AHA عادت کند. پس از مدتی که کرم با پوستتان سازگاری پیدا کرد؛ هفته‌ای دو الی سه بار می‌توانید از آن استفاده کنید.


تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده موضعی از برخی اسیدها می‌تواند باعث حساسیت به نور خورشید شود، بنابراین برای محافظت از پوست‌تان حتما هر روز صبح از ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که اسیدهای معرفی‌شده در این مقاله تأثیرات متفاوتی روی پوست افراد مختلف می‌گذارند.


متخصص پوست ژاوین می‌تواند به شما کمک کند که تشخیص دهید کدام اسید برای نوع پوست و مشکل پوستی شما مناسب است.ما در ژاوین درتلاش معرفی بهترین محصول برای مراقبت از شادابی و جوانی پوست شما هستیم پس با ما همراه باشید.


برای دیدن محصولات مرتبط کلیک کنید.


ژاوین
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]