معرفی و خرید بهترین اسید BHA برای اسید تراپی پوست
معرفی و خرید بهترین اسید BHA برای اسید تراپی پوست

در بلاگ معرفی و خرید بهترین اسید BHA برای اسید تراپی پوست به بررسی این ماده کاربردی و موثر می پردازیم.

بیش از 2000 سال است که از این BHA یعنی اسید سالیسیلیک برای درمان اختلالات مختلف پوستی استفاده می‌شود. توانایی اسید سالیسیلیک در برداشتن لایه شاخی پوست ، آن را به یک لایه‌بردار خوب تبدیل کرده است؛ به‌ویژه اینکه خاصیت کمدولیتیک (برطرف‌کننده و مانع بروز جوش) اسید سالیسیلیک سبب می‌شود که بتوان آن را به عنوان یک ماده لایه‌بردار مؤثر برای افراد مبتلا به آکنه در نظر گرفت.


کاربردهای اسید سالیسیلیک (BHA)


در واقع این بتاهیدروکسی اسید (BHA) به عنوان یک ماده لایه‌بردار کاربردهای مختلفی دارد؛ از جمله این کاربرد ها :

ملاسما ( نوعی اختلال شایع پوستی که باعث بروز لکه‌های قهوه‌ای تا خاکستری روی پوست و عمدتاً روی صورت می‌شود )


آکنه ولگاریس ( شایع‌ترین نوع آکنه که در اثر مسدود شدن و یا التهاب غدد چربی پوست ایجاد می‌شود )


کک و مک و لکه‌های پیری ( یا لکه‌های کبدی که ضایعات خوش‌خیم پوستی مسطح با لبه‌های تیره‌رنگ هستند که در نواحی از پوست که در معرض آفتاب است ایجاد می‌شوند )


همچنین اثربخشی و ایمنی لایه‌برداری با این BHA در انواع پوست از سفید روشن تا قهوه‌ای تیره در مطالعات علمی به خوبی اثبات شده است.

محلول BHA دکترنوشا برای درمان مشکلات پوستی در پوست های چرب مثل جوش ، منافذ ، کنترل چربی و لک و کلاژن سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت دیدن محصولات کامل لاین اسیدتراپی دکترنوشا کلیک کنید.


عملکردهای BHA  (اسید سالیسیلیک)

اسید سالیسیلیک یک هورمون گیاهی است که نقش مهمی در دفاع از گیاه در برابر عوامل بیماری‌زای مختلف و تنش ناشی از عوامل فیزیکی محیط (تنش ابیوتیک) دارد. گزارش‌های زیادی حاکی از آن است که این ترکیب و مشتقاتش که در مجموع سالیسیلات نامیده می‌شوند، نه تنها از گیاه محافظت می‌کنند بلکه بر روی سلامت انسان نیز تأثیرات مثبتی دارند.


گفته می‌شود که هر دو نوع سالیسیلات ( طبیعی و مصنوعی ) دارای اهداف متعددی در بدن انسان هستند و در نتیجه نقش‌های دارویی مختلف و قابل توجهی از جمله اثرات ضد التهابی ، ضد سرطانی ، محفاظت عصبی (نوروپروتکتیو) و ضد دیابت را از خود نشان می‌دهند.


این بتاهیدروکسی اسید محلول در چربی است و بر خلاف آلفاهیدروکسی اسیدها (مانند اسید گلیکولیک) امکان مخلوط شدن با چربی در فولیکول‌های مو را دارد. در نتیجه می‌تواند در این نواحی نیز عملکرد داشته باشد.


BHA وقتی روی پوست استفاده می‌شود ، به ریزش سلول‌های مرده لایه فوقانی پوست و کاهش قرمزی و تورم (التهاب) کمک می‌کند . این کار باعث کاهش تعداد جوش‌ها و تسریع روند بهبود آنها می‌شود. 😍😍


BHA همچنین ترشح سبوم (چربی طبیعی پوست) را در افراد مبتلا به آکنه کاهش می‌دهد که به اثر درمانی آن در این‌ بیماران می‌افزاید.این BHA دارای خواص ضد التهابی شناخته می‌شود. غلظتی که در آن عمل ضد التهابی اسید سالیسیلیک بیشتر نشان داده می‌شود، بین 0/5 تا 5 درصد است.


BHA اثر بی‌حس‌کنندگی نیز دارد که به هنگام لایه‌برداری قابل مشاهده است و در صورتی که لایه‌برداری توسط یک متخصص پوست و در کلینیک انجام شود، این ماده می‌تواند توانایی بیمار در تحمل درد ناشی از این روش درمانی را افزایش دهد.


کاربردهای لایه‌برداری با BHA


1. چین و چروک ریز

2. لکه‌های ناشی از آفتاب (خفیف تا متوسط)

3. پوست خشن از نظر بافت

4. کک و مک

5. هایپرپیگمنتاسیون (لکه‌های تیره روی پوست) بعد از التهاب

6. آکنه ولگاریس

7. ملاسما


ایمنی BHA


نتایج تحقیقات حاکی از آن است که لایه‌بردارهای حاوی اسید سالیسیلیک با غلظت کم در محصولات بدون نسخه در تمام گروه‌های نژادی / قومی و در انواع پوست ایمن بوده و به خوبی تحمل می‌شوند.

دوزهای موضعی برای کرم‌ها، شوینده‌ها، داروهای قابض و سایر محصولات بدون نسخه معمولاً حاوی غلظت‌هایی بین 0/5 تا 5 درصد است. اشکال مختلف محصولات آرایشی-بهداشتی حاوی مقادیر متفاوت سالیسیلیک اسید هستند. فرم محصول در میزان تحمل غلظت BHA موثر است.


اسید سالیسیلیک همچنین به صورت خالص و با غلظت بالاتر توسط متخصصین در کلینیک‌های زیبایی و مراقبت از پوست استفاده می‌شود. هنگامی که BHA به این روش مورد استفاده قرار گیرد.


نحوه استفاده موضعی از BHA


_تمام دستورالعمل‌های نوشته‌شده روی بسته‌بندی محصول را با دقت رعایت کنید.

_این دارو فقط برای استفاده بر روی پوست است. برای جلوگیری از تحریک و سوزش احتمالی اجازه ندهید که این دارو با چشم، بینی، دهان، کشاله ران یا هر بخش آسیب‌دیده پوست (مانند بریدگی، خراش، کهیر/ بثورات پوستی) تماس پیدا کند. اگر دارو به یکی از این نواحی حساس برخورد کرد، حتماً ناحیه مورد نظر را با آب خنک به مدت 15 دقیقه شستشو دهید.


_اگر از کرم صورت، کرم بدن، لوسیون، محلول یا ژل استفاده می‌کنید، معمولاً بهتر است 1 تا 2 بار در روز و یا طبق دستور لایه‌ای نازک از آن را روی نواحی دارای آکنه بمالید و به آرامی ماساژ دهید.


_قبل از استفاده از هر دوز، ناحیه مورد نظر را به آرامی و با استفاده از یک پاک‌کننده ملایم شستشو دهید و سپس آن را به آرامی خشک کنید


_در صورت استفاده از پد حاوی اسید سالیسیلیک، پوست آسیب‌دیده را با یک پاک‌کننده ملایم بشویید. سپس به آهستگی آن را خشک کنید و پد را به آرامی روی پوست ماساژ دهید. این کار معمولاً بهتر است 1 تا 3 بار در روز یا طبق توضیحات محصول انجام شود.


_دست‌هایتان را بعد از استفاده بشویید.


خلاصه مطالب گفته شده :


BHA یک لایه‌بردار ایمن و مؤثر برای گروهی از مشکلات پوستی و زیبایی از جمله آکنه ولگاریس، ملاسما، پوست آسیب‌دیده در اثر نور خورشید، کک و مک و لکه‌های پیری است. با خیال راحت می‌توان محصولات بدون نیاز به نسخه آن را بر روی انواع پوست روشن و تیره استفاده کرد.


جهت دیدن محصولات کابین موجود در فروشگاه ژاوین کلیک کنید.


ژاوین
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]