کرم آبرسان برای پوست چرب و جوش دار
کرم آبرسان برای پوست چرب و جوش دار

شواهد نشان می دهد که مرطوب کننده ها به طور مستقل به درمان جوش کمک می کنند. ما در این مقاله به تاثیر کرم آبرسان برای پوست چرب و جوش دار می پردازیم.

آیا پوست چرب و جوش دار آبرسانی لازم دارد؟

بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند فکر می کنند که نیازی به کرم مرطوب کننده و آبرسان ندارند. این نظر درست نیست. آن ها باید از محصولاتی استفاده کنند که بدون روغن است و مخصوص پوست های چرب است.
همچنین برای درمان جوش باید از دارو هایی استفاده کنید که به غدد چربی شما نفوذ می کنند و پوست شما را خشک می کنند.

بنابراین بعد از استفاده از این دارو ها خشکی پوست اتفاق می افتد و استفاده از آبرسان و مرطوب کننده لازم است. برای خنثی کردن اثرات دارو های درمان جوش از آبرسان پوست جوشدار استفاده می شود. با این حال این موضوع تنها دلیل برای استفاده از آبرسان و مرطوب کننده نیست.

کرم آبرسان برای پوست چرب و جوش دار

عوارض کم آبی پوست جوشدار و چرب

عوارض کم آبی بر پوست جوشدار و چرب زمانی قابل تشخیص است که سطح پوست خشک یا پوسته پوسته شود و لکه هایی بر روی آن ایجاد شود. توجه کنید که کم آبی پوست به خودی خود باعث ایجاد جوش نمی شود. شاید محصولاتی که برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنید برای پوست شما مناسب نیستند و آن را تحریک می کنند. بعضی از محصولات باعث می شوند که پوست شما چرب تر و کم آب تر شود و با چرب تر شدن پوست، جوش های صورت شما بیشتر می شود.

هنگامی که پوست شما کم آب می شود، سبوم (روغن طبیعی پوست) بیشتری تولید می شود و پوست شما چرب تر می گردد. سبوم های اضافی منافذ پوست را مسدود می کنند و باعث ایجاد جوش می شوند.

کم آبی پوست یک وضعیت موقتی است که اغلب به دلیل استفاده از محصولات مراقبت از پوست اشتباه اتفاق می افتد. استفاده از کرم آبرسان پوست جوشدار می تواند در کم آبی پوست بسیار موثر باشد و پوست های خشک و پوسته پوسته شده را نرم و لطیف کند. شما به نوعی کرم آبرسان پوست جوشدار نیاز دارید که بدون مسدود کردن منافذ و چرب کردن پوست، کم آبی را برطرف کنند.

از دیگر مزایای آبرسان پوست جوشدار عبارت اند:

1) ایجاد لایه آب گریز : کرم های آبرسان و مرطوب کننده یک لایه آب گریز نازک روی سطح پوست ایجاد می کنند و با ایجاد یک مانع فیزیکی بر روی لایه بالایی پوست، تولید سبوم کاهش پیدا می کند و احتمال ایجاد جوش بر روی پوست کم می شود.


2) آبرسانی : یک کرم آبرسان پوست جوشدار آب را از سطوح عمیق تر پوست شما جذب می کند و آن را به سطوح بالایی می رساند.


3) نرم کنندگی : این خاصیت بسیاری از کرم های مرطوب کننده و آبرسان است که پوست را تسکین می دهد و آن را نرم و لطیف می کند.

آبرسان پوست چرب و دهیدراته

: دهیدراته پوستی است که میزان رطوبت کمی دارد و کم آب می باشد. از این رو نیاز به آبرسانی به روش های مختلفی دارد.درادامه این مقاله از ژاوین قصد داریم در رابطه با آبرسان پوست چرب و دهیدراته، علت و علائم این نوع پوست بپردازیم اگه دغدغه تان است با ما همراه باشید.

پوست دهیدراته چیست؟

پوست با مشکل دهیدراته، پوستی هست که رطوبت مورد نیاز خود را از دست داده و کم آب شده است. وقتی این مشکل همراه با پوست چرب اتفاق می افتد، معمولا منجر به بیشتر شدن میزان چربی و آکنه در پوست می شود که آزار دهنده تر است و نیاز به آبرسان مناسب برای پوست چرب و دهیدراته دارد.درمان پوست دهیدراته بسته به میزان کم آبی ایجاد شده، متغیر می باشد، ولی مشکلی هست که اگر سریعا روند آبرسانی پوست چرب و دهیدراته را شروع کنید، بهتر و سریعتر نتیجه می گیرید.

آبرسان برای پوست جوش دار

باور غلطی در میان برخی از افرادی که پوست چرب و جوشدار دارند، وجود دارد که می گوید مرطوب کننده جوش ها را بیشتر می کند. اما در واقع شناختن دلیل اصلی جوش که ترشح بیش از اندازه ی چربی صورت است، درست نبودن این باور را اثبات می کند. افرادی که پوست چرب دارند با استفاده از آبرسان پوست چرب و جوشدار، علاوه بر این که جوش نخواهند زد بلکه حتی می توانند از ابتلا به جوش و آکنه نیز جلوگیری کنند.

کرم آبرسان برای پوست چرب و جوش دار

علل چربی پوست چیست؟

چرب شدن پوست معمولا به دلایل مختلفی اتفاق می کنند که در بیشتر مواقع یکی از این دلایل باعث ترشح بیش از اندازه ی مانده ای به نام سبوم است.

در پوست غددی به نام غدد سباسه وجود دارند که سبوم را تولید می کنند. سبوم که یک نوع روغن است و در اصطلاح به آن چربی پوست گفته می شود، در سلامت پوست نقش مهمی را ایفا کرده و در محافظت و آبرسانی به آن دخالت دارد؛ اما وقتی این ماده ی مفید بیش از اندازه ترشح شود، می تواند باعث چربی پوست و عوارض بعدی مانند، بسته شدن منافذ پوست، جوش، آکنه و … گردد.که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.

عوامل موثر در تولید بیش از اندازه سبوم و چربی پوست :

● مواد آرایشی

●ژنتیک

●رژی غذایی ناسالم

●شست و شوی بیش از اندازه

●آب و هوا

●مصرف دارو

با وجود تمام این مشکلات که برای پوست ما در چنین مواقعی به وجود می آید و همانطورکه میدانید بسیار آزار دهنده و سلامت روحی و روانی را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.اما نگران نباشید با ژاوین می توانید برای همیشه از شر وجود جوش های مزاحم خلاص شد و دیگران نگران جوش های صورت خود نخواهید بود.

جهت مشاهده محصولات مرتبط کلیک کنید.

ژاوین
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]