چه موقع و چطور از تونر استفاده کنیم؟
چه موقع و چطور از تونر استفاده کنیم؟

یکی از سوالات مهمی که برای مشتریانعزیز ژاوین پیش میاد ایناست که چه موقع و چطور از تونر استفاده کنیم؟استفاده از تونر برای صورت از مراقبت های پوستی به شمار می آید که به هنگام انتخاب آن باید به رنگ و نوع پوست خود دقت کنید.

راه های مراقبت از پوست خشک یا پوست چرب با هم متفاوت است. افرادی که رنگ پوست آنها تیره می باشد مستعد ابتلا به رنگدانه های ناهموار بر روی چهره خود هستند. در صورتی که این شرایط شما را آزار می دهد نباید از مصرف هر نوع تونر با الکل استفاده کنید، چرا که این امر موجب تشدید مشکلات پوستی می شود. 

تونر صورت چیست؟

تونر نوعی دارو مراقبت از پوست محسوب می شود که قسمت بیشتر آن از آب و مواد مغذی تشکیل شده است. تونر ماده ای است که بین تمیز کردن صورت و آبرسانی آن می توانید استفاده کنید. یعنی بعد از اینکه پوست خود را با با ژل شستشو و … به خوبی شستید قبل از استفاده از مرطوب کننده می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

مشاهده همه تونرهای موجود در فروشگاه ژاوین 👉👉👉

برای مراقبت از پوست خشک یا چرب می توانید از تونر استفاده کنید. همچنین برای لایه برداری پوست اعم از آرایش یا تغییر رنگ پوست لز آن استفاده می کنند. همچنین از آن برای برگرداندن PH طبیعی پوست پس از پاکسازی استفاده می کردند. بسته به مواد فعالی که در فرمولاسیون تونرها موجود است می توان برای لایه برداری پوست مرده، کنترل چربی و … از آن استفاده کرد.

چه موقع و چطور از تونر استفاده کنیم؟


زمانی که بعد از شستن صورت، چربی اضافی، آرایش و لکه هایی بر روی پوست باقی مانده باشد، می توان از تونر برای آماده سازی استفاده کرد که بعد از آن هر محصولی را استفاده کنید پوست آمادگی کامل برای جذب هر چیزی را به همراه دارد.  
تونرهای اصلاح شده ای که امروزه در دسترس هستند برای هدف قرار دادن مشکلات پوستی مانند آکنه، خشکی و پیری پوست می توانند استفاده شوند. 

کاربرد تونر پوست چیست و چگونه عمل می‌کند؟

تونر مخصوص افراد خاصی نیست و بهتر است همه از آن استفاده کنند. اگر جزو افرادی هستید که پوست‌تان همیشه چرب و روغنی به نظر می‌رسد، استفاده از تونر را حتما در برنامه بهداشت فردی خود قرار دهید چون تونر کمک می‌کند چربی بیش از حد و مزاحم پوست از بین برود. اگر می‌خواهید در مورد کاربرد تونر بیشتر بدانید و با عملکرد این محصول آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چه موقع و چطور از تونر استفاده کنیم؟

فواید استفاده از تونر صورت

در ادامه این مقاله همه فوایدی که تونر برای پوست شما خواهد داشت را توضیح می‌دهیم :

بسته شدن منافذ پوست

یکی از فواید استفاده از تونر،  بسته شدن منافذ باز پوست صورت است. کافی ست کمی تونر روی یک پنبه‌ یا پد آرایشی ریخته و آن را بر روی پوست خود بکشید. این کار کمک می‌کند چربی‌های اضافی پوست‌ پاک شده و منافذ باز آن بسته شوند. منافذ باز پوستی مکان مناسبی برای تجمع باکتری و آلودگی است. این تجمع باعث بازتر شدن منافذ خواهند شد. علاوه بر این اگر منافذ باز داشته باشید، این منافذ هنگام آرایش کردن پوست شما را شبیه به پوست پرتقال نشان خواهد داد. پس تمیز کردن و انجام کارهایی که منجر به کوچک شدن منافذ باز می‌شوند را جدی بگیرید.

تنظیم کننده سطح PH پوست

پوست انسان اسیدی است اما صابون‌های شست و شوی صورت قلیایی هستند. پس زمانی که پوست خود را می‌شویید، تعادل آن بهم می‌خورد. در نتیجه بعد از شست و شو، پوست باید همه تلاش خود را کند تا به حالت عادی برگردد، اما اگر از یک تونر خوب استفاده کنید، پوست سریع به حالت تعادل برمی‌گردد. دقت کنید که برای شستن صورت از شوینده محصوص همین کار استفاده کنید. صابون‌هایی هستند که چربی مفید پوست را از بین برده و در نتیجه پوستی خشک و قرمز برای شما به جا می‌گذارند.

مرطوب سازی پوست

فایده بعدی تونر این است که پوست شما را بیشتر آبرسانی کرده و باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. تونرها باعث جذب بهتر مرطوب کننده به عمق پوست می‌شوند.

جلوگیری کردن از ایجاد موهای زیر پوستی

در تونرها از موادی مانند اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها استفاده شده و این مواد می‌توانند از رویش موهای زیرپوستی جلوگیری کنند.

پاکسازی پوست از آلودگی

مواد آرایشی، ذرات گرد و غبار و … وارد منافذ پوست صورت شده و متاسفانه حتی با شستشوی صورت هم از بین نمی‌روند. اما با استفاده از تونر می‌توانید منافذو سایر آلودگی باقی مانده روی پوست را تمیز کنید چون تونر وارد منافذ شده و آلودگی‌ها را خارج می‌کند.

کنترل و کاهش جوش و آکنه

از مواد به کار رفته در تونرها می‌توان به گلیکولیک، سالیسیک اسید و نیاسینامیدها اشاره کرد که همگی برای درمان آکنه کاربرد دارند. این مواد می‌توانند به خوبی چربی پوست را کنترل کرده، ظاهر و قرمزی آکنه‌ها را کمرنگ کرده و پوست را هم روشن‌تر کنند.

آماده سازی پوست برای استفاده از مرطوب کننده

تونر باقیمانده‌های مواد آرایشی و آلودگی را پاک می‌کند و همین مسئله کمک خواهد کرد که مرطوب کننده‌ای که استفاده می‌کنید، راحت تر به پوستتان جذب شود.

کاهش چین و چروک صورت

همانطور که پیش از این هم گفتیم تونر به مرطوب شدن پوست کمک کرده و از کاهش رطوبت پوست جلوگیری می‌کند. از آنجایی که چین و چروک هم نتیجه خشکی و کمبود رطوبت پوست است، به کمک تونر چین و چروک پوست کاهش خواهد یافت.

چگونگی انتخاب تونر صورت مناسب برای پوست

برای انتخاب تونر مناسب باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. فاکتورهای موثر در انتخاب تونر شامل موارد زیر است:

  1. انتخاب بر اساس نوع و نیاز پوست باشد
  2. تونر دارای ترکیبات مفید و اصلی باشد
  3. تونر فاقد ترکیبات مضر برای پوست باشد

چه زمانی از تونر استفاده کنیم؟

اینکه شما یک پوست شفاف و روشن داشته باشید و یا به‌طور مداوم در حال مبارزه با آکنه و جوش و مشکلات پوستی باشید، در هر صورت مراقبت از پوست برای اطمینان از سلامت آن ضروری است. پوست هر روز صبح و عصر یا هر زمانی که صورت شما کثیف شده یا عرق کند، باید به‌خوبی شسته شود.

در گذشته بر این باور بودیم که اگر صورت را با دقت شستشو دهیم، کافی است و صورت کاملاً از ناپاکی‌ها تمیز می‌شود؛ اما کافی است یک دفعه پوست خود را با تونر تمیز کنید تا متوجه شوید که پس از شستشو مقدار زیادی ناپاکی و چربی بر روی پنبه آغشته به تونر جمع شده است؛

بنابراین برای شستشوی صورت باید از شوینده مناسب استفاده کرده و پس از شستن نیز، صورت را با تونر تمیز کرده تا چربی و ناپاکی مانده بر روی پوست و در بین منافذ زدوده شود؛ پس، اگرچه شما می‌توانید از محصولات مراقبتی مختلفی استفاده نمایید، اما سه محصول اصلی و ضروری شامل پاک کننده، تونر و مرطوب کننده هستند. هنگامی‌که یاد بگیرید که چگونه به‌درستی پوستتان را تمیز کنید، این کار تنها چند دقیقه طول خواهد کشید.

مراحل شستشوی پوست و استفاده از تونر

گام اول: شستن صورت

صورت را با آب گرم مرطوب کنید. اطمینان حاصل نمایید که تمام قسمت‌های پوست مرطوب شده باشند. دقت کنید که آب باید نسبتاً ولرم باشد و زیاد گرم و داغ نباشد زیرا آب داغ به‌مرور چربی مناسب پوست را از بین برده و باعث خشک شدن آن می‌گردد.

گام دوم: استفاده از پاک کننده مناسب پوست

پاک کننده پوست را با توجه به نوع پوستتان انتخاب نمایید. اگر پوست شما چرب یا مختلط باشد، باید پاک کننده متفاوت از نوع مناسب پوست‌های خشک و حساس تهیه کنید.

مقدار کمی از پاک کننده صورت را بر روی پوست قرا دهید. انگشتان دست را به‌آرامی و به‌صورت حرکات دایره‌ای بر روی پوست حرکت دهید تا تمام پوست به پاک‌کننده آغشته شود. دقت کنید که از این محصول برای اطراف چشم و لب استفاده نکرده و پاک کننده مخصوص چشم را برای پاک کردن این نواحی به کار ببرید. فرایند تمیز کردن صورت را 30 ثانیه ادامه داده و سپس پوست را کاملاً با آب گرم بشویید.

گام سوم: خشک کردن پوست پس از شستشو

پس از شستن پوست، صورت را با یک حوله نرم تمیز کنید. از حوله استفاده نمایید تا آب به‌آرامی از روی پوست پاک شود. از مالش حوله بر روی پوست اجتناب کنید زیرا می‌تواند به پوست حساس و ظریف آسیب برساند. چنانچه از حوله کثیف استفاده کنید، گردوغبار و باکتری‌ها می‌توانند به‌آسانی از حوله به پوست شما منتقل شوند.

گام چهارم: استفاده از تونر

یک پد پنبه را با تونر پاک کننده خیس کرده و مایع اضافی را از بین ببرید؛ سپس، پنبه خیس شده با تونر را به‌آرامی بر روی تمام اجزای صورت به‌آرامی بکشید. اگر در ناحیه‌های پیشانی، بینی و چانه شما چربی زیادی تولید می‌شود، این نواحی را با دقت بیشتری تمیز کنید و از به کار بردن تونر در اطراف چشم و لب خودداری نمایید.

هیچ وقت مرحله استفاده از تونر را از مراحل شست و شوی صورتتان حذف نکنید زیرا تونر چربی و پس‌مانده‌های آب مانند کلر و مواد معدنی را از پوست جدا کرده و محافظ بسیار خوبی برای پوست شما است.

مرحله پنجم: مرطوب کردن پوست

مرحله آخر از فرایند شست و شوی صورت، مرطوب کردن پوست است. مقدار کمی، در حدود یک قاشق مرباخوری، مرطوب کننده را بر روی قسمت‌های مختلف صورت قرار دهید. با استفاده از انگشتان دست و با حرکات دایره‌ای، کرم را به‌آرامی بر روی پوست صورت پخش کنید. دقت کنید که مرطوب کننده مناسب پوستتان را تهیه نمایید.

برای مثال، برای پوست بسیار خشک ممکن است به یک کرم قوی نیاز باشد و برای پوست حساس به یک کرم ملایم. برای روز از یک مرطوب کننده یا ضد آفتاب SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید به مرور زمان و با استفاده روزانه و منظم از تونر، پوست خوبی داشته باشید باید تونر را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید و در هنگام خرید دقت کنید که در آن از مواد مضر استفاده نشده باشد. چون تونر خوب و حاوی ترکیبات مفید تاثیر بسزایی بر سلامت پوست دارد، اما تونر بد و حاوی ترکیبات مضر به مرور اثر سوء بر پوست صورت شما خواهد گذاشت.برای اطلاع از بهترین تونرها متناسب با پوست خو به وبسایت ژاوین مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]